A páros ezt követően olyan alkotásokat hozott még tető alá, mint az Alpha Dog, a Csajok bosszúja, A nővérem húga, a Yellow, illetőleg a Szerelmünk lapjai, mely napjainkban is együttműködésük csúcspontjának számít. "A filmes kollaborációk során a legfontosabb, hogy nyitott maradj mindenre, hiszen mindenkinek megvan a saját ötlete és elképzelése. Fontos, hogy ezeket megértsd, és nemcsak a zenei elképzelésekre, de az érzelmi gondolatokra vonatkozóakat is" – nyilatkozta Zigman Cassavetesszel kapcsolatban. Ugyan filmzeneszerzői munkásságában sok az olyan könnyed hangvételű produkció, mint a Step Up-filmek, a Vezet a ritmus, a Flicka, a Szex és New York-mozifilmek, a Mr. Magorium meseboltja, a Nász-ajánlat, A csúf igazság, könnyűzenei vonalához hasonlóan az évek során itt is szinte minden műfajban megmutathatta magát. Filmográfiáját olvasva életrajzi filmekkel (Isteni szikra, Karácsonyi fények, Láttam a fényt) éppúgy találkozunk, mint drámákkal (Betűvető, Fiú a Marsról), krimivel (Véres utcák), animációs mesével (A Szörny mentőakció), valamint fantasykkel (Híd Terabithia földjére, A viskó).
Aztán a hím lehámozza róla az elején rákényszerített sablonokat, és ő is a helyére kerül. A két főszereplő akkor működik a legjobban, amikor egymással lépnek reakcióba a vásznon, bár amikor utálják egymást, az nem annyira szórakoztató, mint Michael Douglas és Kathleen Turner A rózsák háborújában, és a jó pillanatokban sem akkora álompár, mint Julia Roberts és Richard Gere a Micsoda nő! -ben. A főszereplő pároson kívül aztán alig akad említésre méltó szereplő, még Heigl szolgalelkű asszisztensének jutott pár villanás, és az idősődő műsorvezető házaspár kapott pár újrahasznosított poént a Ron Burgundyből. Szinkronnal már nem biztos, hogy élvezni tudtam volna a filmet, viszont gyanítom, hogy az igazi célközönség inkább szinkronpártiakból áll. A csúf igazság a szexista hozzáállás ellenére egy teljesen klasszikus romantikus vígjáték, ami a műfaj rajngóinak nem okoz csalódást, de nálam az év romantikus filmje ezután is az emberarcú Adventureland maradt, amiben egy vidámpark nyári diákmunkásai esnek tiniszerelembe a 80-as években.
Közös barátjukat, Bobbyt gyanúsítja. Milo megígéri, bebizonyítja barátja ártatlanságát, és bekapcsolódik az ügybe. Így a cél változik, Nicole őrizetbe kerülése helyett az őket üldöző személyt akarja megtalálni. Az összetört kocsi átvizsgálásánál találnak egy golfszettet, azon pedig egy klub címét és egy nevet: Earl. Elmennek a címre, ahol Milo szerint az ütősegédek között kell kérdezősködniük. Sikerül is találni rögtön egy személyt, aki az Earl név hallatán futni kezd. Amikor utolérik, megtudják, hogy egy tetováló szalonban is megfordul. Ezután megszállnak egy Kupido Kuckó nevű motelben. A romantikus éjszakai vacsora után Nicole meghallja, amint Milo a főnökének azt mondja, hogy szex után beviszi az exét a sittre. Nicole úgy dönt, megleckézteti Milót. Az éjszaka közepén odabilincseli a férfit az ágyhoz és elindul a tetováló szalonba egyedül. A szalonban megtalálja Jimmyt és sikerül kiszabadítania, de menekülés közben, mivel Milo autójával érkezett, megtalálják őket Milo üldözői, Dwight és Ray.
Véleménye szerint az idei TESZT végkicsengése abszolút pozitív; az igenis értéket képviselő, jelentős és gyümölcsöző munkát tekintve – megé volt hát első látásra a TESZT? első látásra CÍMKÉK: Dimény Patrícia Temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó TESZT TESZT Fesztivál
Hogy a két ellentétes karakterre épülő történet kiszámítható, azon egy romantikus vígjátéknál bosszankodni felesleges, én azt sem bánnám, ha karibi manátuszok rakták volna össze sablonokból, mint a Family Guyt a South Park egyik epizódjában. A csúf igazságot a szokásosnál nyersebb humor és a két főszereplő viszi el. Mondom ezt úgy, hogy azoknál a jeleneteknél, ahol a közönség visítva röhögött, nekem csak a hajam hullott. Az, amikor Heigl véletlenül vibrátoros bugyiban megy el az üzleti vacsorára, és kéjes nyögésekkel prezentálja az új reklámstratégiát, belőlem ugyanazt a hatást váltotta ki, mint amikor Bajor Imrea nőnek öltözött Rudolf Péternek udvarolt az Egy szoknya, egy nadrágban. De ezt és még pár apróságot leszámítva a Doktor Szöszi két forgatókönyvírója ügyesen adagolja az övön aluli poénokat, és például ott talál be igazán, amikor néhány férfiak és nők által elkövetett típushibát figuráz ki. A műfajból adódik, hogy A csúf igazság elsősorban nőknek szól, és ebből a szempontból Gerard Butler tökéletes választás volt a főszerepre.